Voer uw trefwoord in

post

BRIDGING A DIGITAL DIVIDE THAT LEAVES SCHOOLCHILDREN BEHIND

OVERBRUGGING VAN EEN DIGITALE KLOOF DIE SCHOOLKINDEREN ACHTERLAAT

McALLEN, Tex. ? Om 19.00 uur op een recente woensdag stonden Isabella en Tony Ruiz op hun gebruikelijke huiswerkplek, op een afgebrokkeld trottoir tegenover de lagere school die het dichtst bij hun huis ligt.
?I got it. Ik ga downloaden. Isabella zei tegen haar broer Tony terwijl ze verbinding maakten met de draadloze hotspot van de school en toekeken hoe de wiskundegids van haar leraar langzaam verscheen op het gebarsten scherm van de smartphone van de familie.
Isabella, 11, en Tony, 12, waren buiten de school omdat ze thuis geen internet hebben ? en connectiviteit wordt steeds moeilijker. Nu hun moeder, Maria, al maanden zonder werk zit en alleen hun vader, Isaias, die de afwas doet, geld geeft, heeft het gezin op bijna alles bezuinigd, ook op hun mobiele data-abonnement.
Dus stonden de broers en zussen elke weekavond buiten de lage school, soms urenlang, om het huiswerk voor de zesde klas te maken.
Er is gewoon geen geld meer. Het baart me zorgen omdat het belangrijker zal worden om internet te hebben wanneer ze meer huiswerk moeten maken.
Nu veel opvoeders erop aandringen dat leerlingen hulpbronnen op het internet gebruiken bij hun werk in de klas, worstelt de federale regering met een groot verschil in toegang tot technologie, tussen leerlingen die thuis hogesnelheidsinternet hebben en naar schatting vijf miljoen gezinnen die het zonder moeten stellen en die moeite hebben om bij te blijven.
De uitdaging wordt in het hele land gevoeld. Sommige studenten in Coachella, Calif. en Huntsville, Ala. zijn afhankelijk van schoolbussen met gratis Wi-Fi om hun huiswerk te maken.

Een reactie achterlaten

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd.

NL